Richard Watterson
Ten artykuł był artykułem miesiąca.

Richard Watterson – jest jedną z głównych postaci w serialu. Nie jest odpowiedzialnym ojcem ani wzorem do naśladowania. Pomimo jego dziecinnego zachowania i nieodpowiednich manier, Richard ma dobre intencje i kocha swoją rodzinę. Wprawdzie powiedział, że Darwin jest jego ulubionym dzieckiem, ale szybko zaprzeczył mówiąc "ulubionym zwierzątkiem".

Wygląd

Richard jest bardzo podobny do swojej córki Anais. Oboje są różowymi królikami, lecz Anais jest bardzo mała, a Richard otyły. Ma sześć krótkich, czarnych wąsów po obu stronach twarzy i długie rzęsy.

Mimo, że nie pracuje, prawie zawsze jest ubrany jak pracownik biurowy: ma białą koszulę z krawatem i jasnobrązowe spodnie. Jego dolna część tułowia jest wystarczająco duża, by rzucić cień na uda. Podobnie jak jego żona i syn, chodzi boso.

W sezonie drugim jego wygląd nieznacznie się zmienia. Cień na jego nogach jest znacznie mniejszy, jego oczy są częściej okrągłe.

W sezonie trzecim oczy Richarda, podobnie jak reszty rodziny, są już zawsze okrągłe.

Osobowość

Richard jest ojcem i mężem w rodzinie Wattersonów, ale nie jest odpowiedzialny i brak mu zdrowego rozsądku. Jest bardzo leniwy, zdecydowanie nie stanowi wzoru do naśladowania. Richard kocha swoją rodzinę i ma dobre intencje, pomimo braku inteligencji i dojrzałości.

Żarłoczność

Richard bardzo lubi jedzenie, zwłaszcza kiełbasę. Przez to właśnie ma nadwagę. Jego obsesja na punkcie jedzenia może być dla niego zgubą, jak wtedy, gdy miał pomóc swojej żonie w odcinku Łyżka, ale zamiast tego zajął się lizaniem kiełbasy leżącej na podłodze.

Niedojrzałość

Richard jest bardzo dziecinny, co widać w wielu odcinkach. Wierzy w duchy i Świętego Mikołaja, dołącza do dziecinnych zabaw Gumballa. W wielu odcinkach widzimy go w samej bieliźnie – okazuje się, że Richard jest zbyt leniwy by samodzielnie się ubrać. Pomaga mu w tym jego żona, Nicole. Nie potrafi też zachowywać się właściwie w miejscach publicznych. W odcinku Hełm oszukuje Nicole po to, aby wziąć udział w teleturnieju. Powód dla którego Richard posiada taką osobowość jest pokazany w odcinku Autorytet. Okazało się, że babcia Jojo niańczyła go przez całe życie, w rezultacie wychowując go na osobę niezdolną do logicznego myślenia oraz leniwą.

Lenistwo

Richard jest niezwykle uzdolniony jeśli chodzi o lenienie się. W 1983 roku nadano mu tytuł Najleniwszej Osoby w Elmore. Pokonał tym samym Leniwego Larry'ego, który później porzucił swój bezczynny tryb życia i ustatkował się. Gumball i Darwin próbowali przekonać go by zmierzył się z ich ojcem, ale nie udało im się doprowadzić do tej rywalizacji. W związku z tym Richard pozostał najbardziej leniwym obywatelem Elmore.

Relacje

Rodzina

Nicole Watterson

Richard i Nicole

Richard bardzo kocha swoją żonę. Gdy spotkali się po raz pierwszy, wsparł ją, ponieważ Nicole myślała tylko o tym, by rodzice byli z niej dumni. W wieku nastoletnim, wspólnie kupili dom, a później na świat przyszedł ich syn – Gumball.

Mężczyzna podziwia Nicole, ponieważ ta dużo pracuje, a i tak ma czas dla rodziny.

Gumball Watterson

Richard bardzo kocha swojego syna i ma z nim dobrą relację. Często daje mu różne rady dotyczące radzenia sobie z życiem, choć nie zawsze są one pomocne.

Darwin Watterson

Mężczyzna kocha Darwina jak własnego syna i ma z nim lepszą relację niż z Gumballem.

Anais Watterson

Richard kocha swoją córkę. Czasem kłócą się, ponieważ mężczyzna podważa mądrości Anais, lecz szybko się godzą.

Richard ze swoją mamą

Joanna Watterson

Richard bardzo kocha swoją matkę. Gdy Joanna przedstawiła mu Louie'ego, mężczyzna zabronił jej się z nim spotykał, ponieważ martwił się, że o nim zapomni. Później kobieta powiedziała mu, że on zawsze będzie dla niej najważniejszy.

Frankie Watterson

Frankie opuścił Joannę i Richarda, gdy chłopiec miał pięć lat. Gdy powrócił po wielu latach, postanowił zabrać synowi dom. W końcu jednak zrozumiał, że postępuje błędnie i godzi się z Richardem.

Louie

Z początku Richard nie ufał Louiemu, ponieważ martwił się o swoją relację z matką. Z czasem jednak przekonał się do niego. W odcinku Podpis, poprosił go nawet o podpis pod papierem adopcyjnym (chciał bowiem zostać jego pełnoprawnym synem).

Galeria

Ciekawostki

  • Jego ulubionym dzieckiem jest Darwin.[1]
  • Miał przez chwilę pracę – był dostawcą pizzy. Został zwolniony przez Larry'ego z powodu naruszenia zasad obowiązujących w pizzerii – zjadł część dostarczanej pizzy.[2]
  • Jest grubszy od Świętego Mikołaja.
  • Ma tak twardą czaszkę, że może wytrzymać ona upadek pół tony cegieł i antenę satelitarną.[3]
  • Kiedyś miał mały zarost.[4]
  • Potrafi zjeść 200 hot-dogów w minutę.[5]
  • Pierwotnie miał być niebieskim psem, jednak zamieniono go na różowego królika z nieznanych powodów.
  • Ma 6 podbródków [4] widać 3, lecz kiedy leży widoczne są 2, natomiast gdy stoi, tylko 1.
  • Ma 195 cm wzrostu.
  • Mówi przez sen.[6]
  • Przypomina Petera Griffina z serialu Family Guy.
  • Jest odpowiedzialny za kłopoty finansowe Wattersonów, gdyż wydał całe oszczędności rodziny na gwiazdę.[6]
  • Richard mówi, że gdy był mniej więcej w wieku Gumballa (12 lat) zaczął krzyczeć z rozpaczy dowiedziawszy się, że magia nie istnieje i wrzeszczał tak bez przerwy przez 15 lat.[7] Ostatnia scena z retrospekcji, w której krzyczy ma miejsce podczas ślubu Richarda – podczas innej retrospekcji [8] już nie wrzeszczy na ślubie. Można więc wywnioskować, że ożenił się z Nicole mając 27 lat. W innym odcinku [9] Richard mówi, że minęło 20 lat odkąd zostali małżeństwem. Te wszystkie informacje pozwalają dojść do wniosku, że jego (i Nicole, ponieważ chodziła do tej samej klasy) wiek to 47 lat. Oczywiście zakładając, że nie mamy tu do czynienia z niekonsekwencją twórców kreskówki.
  • Jest w klubie fanów fantasy, co świadczy, że bardzo lubi fantastykę (odc. Klub)
  • Richard wynalazł zbilansowany posiłek z mięsem i warzywami podane na chlebie dla wolnego uwalniania energii polane topionym serem czyli dużą okrągłą półkanapkę z różnymi dodatkami i słupki ziemniaka smażone na oleju.[10]
  • Innym razem wymyślił już coś bardziej oryginalnego – żółty ser, smażony bekon, mięso z konserwantami – Sluzzle Tag'ową kiełbasę.[11]
  • Jego drugie imię to Buckley.[12]
  • W odcinku Zdrajca, widać że jelito grube zajmuje pół jego ciała.
  • Kiedyś Larry był uważany za największego lenia w Elmore, lecz Richard przejął ten tytuł (odc. Leniuchy).
  • Panna Simian nie uwierzyła, że podpis który przynieśli jej Gumball i Darwin, należy do ich ojca.

Przypisy

  1. Odc. Głupole
  2. Odc. Praca
  3. Odc. Autorytet
  4. 4,0 4,1 Odc. Mężczyzna
  5. odc. Gra
  6. 6,0 6,1 Odc. Skarb
  7. Odc. Różdżka
  8. Odc. Małpa
  9. Odc. Impreza
  10. Odc. Pizza
  11. Odc. Kłamstwo
  12. Odc. Wina